donderdag 16 januari 2014

Alle begin is moeilijk

Zo. Dat was dan het eerste woord op mijn nieuwe blog. Ik zie nu al dat er nog een lange weg te gaan is want ik moet het allemaal nog even uitvinden, hoe werkt het, hoe plaats je een foto, enz enz.

Maar het begin is er, een plek op het net waar ik/wij de mensen om ons heen meer kunnen vertellen over onze weg naar China om een zoon of dochter en brusje voor Frank op te halen (brusje:hippe afkorting van broertje/zusje). Ook een plek waar ik de ontwikkeling van mijn bedrijfje De-Smaakmakerij kan delen en alles wat verder maar in me opkomt. Jaren geleden toen wij, Patrick en Nynke, nog de aardbol verkenden met rugzak om en lonely planet onder de oksel schreef ik altijd met veel plezier reisverhalen naar huis. Die werden veel gelezen en het schrijven er van of eigenlijk schrijven in het algemeen vond en vind ik zo leuk! Waarom was ik er dan mee opgehouden, er is altijd wel een verhaal te vertellen toch!? Iets maken, in dit geval een tekst geeft mij altijd een boost dus het moge duidelijk zijn: Nynke pakt dat bij dezen weer op!

Zoals ik al zei zijn we bezig met adoptie, daar over later meer. Daarnaast heb ik dus mijn eigen bedrijfje De-Smaakmakerij sinds 2011. Dat gaat best goed maar om nog beter te worden komt er een koerswijziging. Ik deed catering en zoete workshops (taart maken, cupcakes enz). Het cateringgedeelte, daar stop ik mee en ik zal me meer gaan focussen op het geven van workshops voor groot en klein. Niet meer alleen in de categorie "zo-zoet-dat-je-glazuur-al-knapt-als-je-er-naar-kijkt" maar ook in de categorie "creatief met allerlei andere dingen".

Door hier te bloggen kan ik mezelf mooi aanslingeren want als je een eenmansbedrijf hebt is het soms best lastig om steeds door te blijven gaan en je bedrijfje aan de rol te houden. Want: geen collega's om je heen waardoor je in elk geval het moet laten lijken alsof je wat doet! Nu heb ik in ieder geval het gevoel alsof ik verantwoording moet afleggen aan de lezers, als die er zijn....nou ja en anders dan denk ik die lezers er gewoon zelf wel bij.

Dus, mijn plan is om ongeveer elke 14 dagen verslag te doen van een creatief project. Voor De-Smaakmakerij 2.0 moet ik namelijk nieuwe workshops, bijbehorend voorbeeldmateriaal en oefening hebben dus dat kan ik dan mooi hier deponeren. Daarnaast ben ik een verwoed pinterester en ook www.welke.nl heeft in mij een trouwe bezoeker. Leuk al die inspiratie via het net maar de gedachte is natuurlijk ook dat je er wat mee gaat doen...en van die gedachte word ik altijd heel gelukkig maar in de praktijk komt het er niet altijd van...Dus nu maar echt DOEN dan!

Nou, is mijn eerste tekst toch al weer een hele lap geworden! Sorry jongens ik ben nou eenmaal altijd heel erg lang van stof! Toch wil ik, om het blog meteen wat meer vulling te geven onze oude reisverhalen weer afstoffen en die ook een plekje geven op dit blog.

En nu aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten